2017. május 21., vasárnap

Könyvélmények 2017| II. adag

Újabb kiolvasott könyvadaghoz érkeztünk, én nem bánom, bár bevallom, hogy most annyira nem sikerült jó lapokat kifognom, de így is akad új történet- és könyvtípus, ami tetszett (vagy inkább kihagyhatónak értékelem az elolvasás után).

Jill Mansell- Van az a pénz?
 Egy kemény tanulós-felkészülős időszak után nem szívesen vágytam nehezebb olvasmányra, bár, alapvetően másra számítottam a borító alapján. Kissé szirupos a vége, a szereplők annyira nem voltak szerethetők számomra, így igazán mély nyomot nem hagyott bennem a történet. Nem azért mert boldog vége lett, hanem mert nagyon nyújtották a történetet, és mire a végkifejlethez értünk, gyakorlatilag én nem tudtam értékelni a kialakult helyzetet, mert már lemondtam bárminemű pozitivitásról. Nem szívesen ajánlom olvasásra, még annak sem, aki a limonádé könyvekért rajong.

Neil Omar Watson- Az aranyszűz lovagjai
Nagyon más történetet sejtet a borító, de az ajánlószövegből hamar kiderül, hogy egy reinkarnációs történelmi kalandregényről van szó. Érdekes volt a történet kezdetén még az 1700-as években kalandozni a napóleoni csapatokkal, majd egy hatalmas ugrással 2014-ben találni magamat a sorok között, üzletembereket említve, megfűszerezve némi kutatóexpedícióval. Amilyen lassan volt kidolgozva a történet többi része, olyannyira összecsapva sikerült a legvége, miután a történet titkát felfedik a lapok- ez nekem nagyon levont az olvasási élményből, főleg, mert időközben aktuálissá válnak más, érdekesebb tevékenységek is, amik simán adhattak volna még legalább 2-4 oldalt a normális lezáráshoz. Egyedül itt volt hiányérzetem, viszont a történet egyedire sikerült, a sok tömeggyártmány után felüdülés volt olvasni.

Nick Vujicic- Élet korlátok nélkül
Nickről biztos vagyok benne, hogy már sokatok hallott, ha máshogy nem is, akkor biztosan úgy, hogy a Youtube videói közül 1-1 felbukkant a népszerű megtekintések között. Én is tudtam, hogy ki ő, de a nevére sajnos nem emlékeztem, csak azt tudtam, hogy a világot körbejárva inspiráló, motiváló előadásokat tart. Iszonyatos lelkierő lakozik benne, és talán pont a különleges helyzete miatt rendelkezik ilyen jellemvonásokkal. A könyvtárban szembejöttek velem a könyvei, így nem is volt kérdés, hogy elhozom őket. Kissé túlontúl vallásosnak érzem őket, de az Élet korlátok nélkül könyvében nagyon sok praktikus, gyakorlatias tanáccsal szolgál az olvasói számára. Nagyon szeretem, amikor arról mesél, hogy a helyzeteket nem tudjuk ugyan megváltoztatni, de a saját hozzáállásunkkal és gondolatainkkal azért sokat segíthetünk magunkon és akár a körülöttünk lévőkön is. Kicsit túlzottan vallásosnak éreztem, épp ezért inkább csak olyan ateistának ajánlom elolvasásra a könyvet, aki el tud vonatkoztatni ettől olvasás közben, mert alapból a könyv vallásközpontúsága zavaró lehet. 
A képeket illusztrációként a moly.hu oldaláról szedtem le, nem saját készítésűek. Ha új olvasnivaló után néznétek, akkor nézzetek nyugodtan körül, érdemes, van, hogy én is innen merítek éppen ihletet, hogy mi legyen a következő könyv, amit elolvasok. :)

Ti olvastatok valami említésre méltó, igazán jó könyvet az utóbbi időben? Mi volt az? 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szia!
Jó, hogy itt vagy! Ha van kedved, szólj hozzá a bejegyzésekhez.
Egyéb esetekben kérlek ,ide írj: szepsegcsakneked [kukac]gmail(pont)com