2015. szeptember 13., vasárnap

Elolvastam IV. | Ajánló

Sziasztok!

Nem csak a flakonok ürülnek, hanem a lapok is pörögnek, ha arról van szó. Jó pár könyv végére értem az utóbbi hetekben, vagy az elmúlt 1 hónapban. Azért érdemben kialakítottam pár véleményt az olvasottakról...


Anna Erelle - A dzsihád jegyese
Hozzá kell tenni, megtörtént esetekről van szó, így ez csak tovább pedzegeti az emberek kíváncsiságát, főleg ha a könyv elolvasásáról van szó. Eléggé aktuális a téma maga, igaz most egy egészen más gócpontra helyeződik a hangsúly, de arról egy szót se most.
Kicsit más történetet képzeltem el a könyv címe alapján. Konkrétan azt, hogy ténylegesen a dzsihád karmaiból sikerül kiszabadítani egy nőt, aki ténylegesen igazolja a nyugat sejtéseit ezekkel az ügyekkel kapcsolatosan. Persze a könyv maga az erőteljesen sok mindenre rávilágít, bizonyosságot szerezhetünk arról is hogyan sikerül a harmadik generációs fiatalokat elcsábítani hogy megvívják a saját harcukat. Igaz, sok mindent elmondanak az adatok is, ha jól emlékszem, a fiatalok megmentésére kiépült programok százaiból kettő járt sikerrel, azok is más-más évben. Talán ez is mutatja, hogy mennyire zárt rendszerben folyik ez az egész folyamat és hogy miért hullanak szét családok. Persze az írónő azóta sincs biztonságban sajnos, szerintem a történtek óta egy nyugodt éjszakája sincs. Nekem se lenne ha csadorba öltözött fura alakok kérdezgetnék a volt munkahelyeimen hogy hol vagyok, hol lakom és egyéb huncutságok. Az állandó fegyveres őrizet nála azt hiszem nem túlkapás. Nagyon nagy kockázatot vállalt ezzel az "expedícióval", sokan nem biztos hogy meg merték tenni. Egy biztos, szerintem amennyit kaszált a sztorival újságíróként, tuti hogy nagy részét egy riasztó rendszerbe fektette bele. Meg is értem...

Forrás
Jessica Day George-Éjféli bál
12 elátkozott lány, akik az anyjuk hibája miatt kénytelenek beteljesíteni a rájuk kimért sorsot. Persze a birodalom királya nem tud mit kezdeni az elkopott cipőkkel és a holtfáradt lányokkal akiknek sajnos betegen is menniük kell. Vajon egy tragédia kell ahhoz, hogy ezek a lányok felszabadulhassanak?
Világháborús vonatkozása miatt egy kicsi disztópiát éreztem a könyvben, de ez cseppet sem zavart, inkább azzal voltam elfoglalva, hogy keressem a tipikus jegyeket a történetben. Persze klisékben bővelkedik a történet, de tetszett hogy nem egy brutálisan kaszabolós-véres valamibe csöppen bele az ember, ha jobban belebonyolódik a sztoriba. Mondjuk egy kis vér van benne egy kis elátkozás is, de ennyi talán kell is, hogy kellőképp sok kalamajka környékezze meg a lányokat. Kicsit sok az előítélet a történetben a szereplők részéről, emiatt nálam ez levett az élvezeti értékből. 

Forrás


Komal Kant - Mire jó a rosszfiú?
A borító alapján kaptam le a könyvtári polcról ezt a könyvet. Elég megtévesztő ez a cím is, mert messze nem arról szól, mint hinné az ember. Könnyed olvasmány, nem kell túlkombinálni. A szereplők 1-2 kivétellel szerethetőek, bár a sok szerencsétlenkedés néha idegesített a két főszereplő részéről. Tipikus lány sztori, sok időt nem vett el az életemből, de legalább egy könnyedebb olvasmány is volt a listán.

Forrás


Maros Edit- Hűvösvölgyi suli - 5.-6.
Hol volt az írónő eddig? Amilyen rettenetes és borzalmas volt az első 4 könyv, olyannyira tetszett az 5. és 6. kötet. De tényleg. Hangosan nevettem némelyik poénon. Pedig nem én adtam lejjebb az igényeimből, szerintem... Nem tudom mi történhetett, de jó lett volna, ha ezzel a szájízzel indul el a történet akkoriban. Végre az idegesítő szokásukat is levetkőzik a szereplők, és nem csak butaságot butaságra halmoznak. De tényleg..hol volt az írónő eddig? Szívesen olvastam volna még a végkifejletről egy kicsit hosszabban, legalább 1-2 plusz fejezet erejéig, mert a legeslegvégét úgy éreztem mintha le akarta volna tudni az író. Nem akarok elégedetlenkedni (mégis azt teszem most, ugye mennyire ironikus?), végül is megelégedettségre adhatnak okot az utolsó lapok, csak azért mégis...


Azóta Ti hogyan haladtatok? Sikerült elolvasni azt, amit kinéztetek? 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szia!
Jó, hogy itt vagy! Ha van kedved, szólj hozzá a bejegyzésekhez.
Egyéb esetekben kérlek ,ide írj: szepsegcsakneked [kukac]gmail(pont)com