2013. december 26., csütörtök

Phyt's: A márkáról

Sziasztok!

Bő egy héttel ezelőtt írtam a találkozóról, hogy mi történt ott, és hogy milyen fontos fordulópontnak éltem ezt meg a blog életében. Azt is mondtam, hogy a legközelebbi bejegyzés alkalmával pedig a márkáról szeretnék egy kis ismertetőt adni, hogy a tényleges és hasznos információk se hiányozzanak a blogról!
Íme hát...

A Phyt's márka

A márkáról és a termékeikről szerintem kezdésnek elég ha annyit mondok, hogy 1972-ben lett megalapítva, egy természetgyógyász és egy kozmetikus által. A márka 33 országban van jelen, mint például az USA, Japán, Ausztrália.
A termékek egy Caillac nevű, kis falucskában készítik, kézi eljárással. Tehát, nem használ a márka gépi technológiát a kozmetikumaiknak az elkészítésekor. Sőt, mi több, sohasem használt semmilyen mesterséges tartósítószert sem, a fennállásától számítva. Pedig gondoljatok bele..a márka alapításánál még csak 1972-t írunk. Ilyenkor, világviszonylatban szerintem még csak tervben sem volt az, hogy természetesség és terméktisztaság mindenek felett. Úgyhogy, szerintem a két alapító (Jean-Paul Llopart és Rosanne Verle) igencsak hasonló beállítottsággal rendelkezhetett, mint Steve Jobs. Szerintem meglátták azt, ami iránt, a jövőben nagy lehet a kereslet. Hiszen, akárhova nézünk, mindenhol ez folyik: le a mesterséges dolgokkal, a tiszta természetes kozmetikumok iránt kezd fellendülni az érdeklődés a kutatások ehhez kapcsolható ágaival együtt.





Végezetül ehhez a kis bevezető részhez, hoztam egy kis ábrát, ami igencsak népszerű a márka körében. Az első kémcsőben láthatjátok egy átlagos, a drogériák polcain felelhető krém/kozmetikum alapanyagait. Általában ezekben, még ha természetesnek is van mondva, csak alig 5, maximum 10% az, ami valóban az adott, fantasztikusnak kikiáltott természetes alapanyagot tartalmazza pl. olívaolaj, makadámdió olaj stb. 
A második üvegcse az a Cosmebio mércéje. Ők megengedik, hogy egy adott természetes összetevőjű kozmetikumnak maximum az 5%-a lehet mesterséges. De a fennmaradó százaléknak viszont természetesnek kell lennie, tutira. Anélkül nem is kapnák meg a Cosmebio minősítést!
A harmadik üveg pedig a Phyt's termékfilozófiáját mutatja be. Ők nem kívántak élni a megengedett 5%-nyi enyhítéssel, inkább a 100%-nyi tisztaság mellett döntöttek. (Ami valljuk be, nem is olyan rossz!)  





Na de félre is a dumát, megmutatom, mi az, amivel biztosan nem találkozhatsz Te, a Phyt's termékeinek az összetevő listáján! 
A termékeikben nincsenek: 
-parabének
-mesterséges tartósítószerek és színezékek
- GMO (génmódosított összetevők)

- PEG-ek (polietilénglikol vagy emulgáló anyagok)
-phtalate (műanyag lágyító) 
-phenoxyethanol (tartósítószer, baktericid)

A sminktermékekről

Nem csak krémekben gazdag a márka, hanem a sminkeléssel kapcsolatos termékekkel sincs elmaradva a csapat! Tudnotok kell, hogy ez a világon az első bio smink termékcsoport, amit a Cosmebio elismer. Ez, azért nyomhat valamit a lantba! Van itt minden amúgy: alapozó, rúzs, tus, púder, pigmentek. Ahogyan láttam az alapozó skála is elég széles, nem csak 2 színt tettek le az asztalra, mondván, igen csináltunk valamit, hanem ha jól emlékszem 6 szín az, amiből válogatni tudunk. Remélhetőleg azért mindenki megtalálhatja a bőrszínéhez megfelelő társat ha sminkelésről van szó. 
Ecsetei is vannak a márkának, bár azok, az elmondások szerint annyira nem sikerültek erősre. Talán, ez az a terület, ahol én úgy éreztem, hogy igen, akkor itt ráférne az erősítés erre a vonalra. De annyi baj legyen, amikor más ágakban, pedig alapjáraton, remekelnek a termékek. Az előző ehhez a témához kapcsolódó bejegyzésben pedig láthattok képeket a termékekről, valamint azokról a termékekről is, amik pl. felkeltették az én érdeklődésemet is. A bejegyzést itt találod >>> 





Amit még tudni érdemes
Most jöjjenek a piszkos anyagiak. Lehet, hogy nem feltétlenül egy átlag ember pénztárcájára lettek szabva az árak, de valamit valamiért. Érdemes belegondolni abba, hogy kinek mi az életfilozófiája. Akinek ez a természetes vonal fontos, az biztosan áldoz rá valamilyen úton módon. Meg nyilván, egy teljesen tiszta kozmetikumtól, szerintem irreális elvárni azt, hogy 1000 HUF-ba kerüljön, úgyhogy ha ebből a szemszögből közelítjük meg a dolgot, akkor azt kell mondanom, nincsenek elszállva az árak. 
 Viszont, azt tudnotok kell, hogy ilyen minősítéssel ellátott kozmetikumot, ilyen vagy csak hasonló tisztasággal rendelkező nem biztos, hogy könnyen található a piacon. Vagy, ha mégis, lehet hogy az árak még jobban az 5 számjegy felé fognak tendálni...:) Maradjunk annyiban, hogy abszolút megfizethetőek, ahhoz képest, amit ígérnek és amilyen eljárással készülnek. 


Azt hiszem, akkor itt zárom is az akkordokat, még pár érdekesség van hátra, amit ha van kedvetek olvassatok el. A tájékoztatón hangzott el pár dolog, amit az adott diasoron én nem láttam fenn, de úgy gondoltam, érdemes leírni az ilyesmiket, mintha száraz tényekkel állnék elétek. Bevallom, az iskolapadban én is csak úgy jegyeztem meg valamit ha a tanár mellé valami érdekességet közölt, vagy valami vicces történetet, és így közelebb éreztem magamhoz a tananyagot. Remélem, ez most, a Ti esetetekben is így lesz! 


Érdekességek:
-Ami szerintem rettentően különleges a márkában, az az, hogy nem csak hogy nem tesztelnek állatokon, hanem csakis olyan alapanyagokat használnak a kencék készítéséhez amelyek szintén nem voltak tesztelve állatokon. Nem tudom, érzitek-e itt azt, hogy a márka mekkora keresztett vett fel magára? Néhány nagyobb márkának még az is nehezére esik, hogy ne állatokon teszteljen. De hogy olyan apróságokra figyeljen, hogy a nyersanyagokat is úgy válogassák össze, hogy azokhoz se tapadjon semmiféle állati vér, vagy szenvedés, azért az nagy szó. Ki kell mondanom: igencsak megnehezíthették ezzel a saját dolgukat, de én ezt nagyon nagyra tartom bennük. Megmutatták, hogy igen, máshogy is lehet!
 Persze felmerül a kérdés, hogyha nem állatokon, akkor kiken tesztelnek? Kiken másokon? Embereken. Szerintem, itt nincs is félnivaló, hiszen a termékeik, mint tudjátok 100%-ban természetes anyagokat tartalmaznak. A hibafaktor maximum ott jöhet ki, hogy esetleg az adott krém nem válik be az adott problémára, vagy éppen a jelentkezőnek valami rejtett allergiája van és allergiás reakció léphet fel. Bár, amilyen komolyan veszi a márka a higéniát, a tisztaságot, valószínűnek tartom, hogy az ilyen rejtett dolgok, még a tesztelés előtt kiderülnek minden egyes egyénnél.


- A környezetvédelemre is igencsak nagy hangsúlyt fektetnek. Példának okáért említek is egyet: csak olyan helyről vásárolnak alapanyagokat (pl. a csomagoláshoz papírt), ahol a fákat újraültetik. Tehát, úgymond a jövőre is gondolnak, nem csak az a jól meghatározott gazdasági elv érvényesül, amit megszokhattunk néhány cég esetében hogy: "gyorsan, profitot most, nem érdekel mi lesz később" c. hozzáállás.
- Engem megleptek a statisztikai adatok is. Mint tudjátok a cég kb. 40 éve van a piacon. Terjeszkedni kezdtek. Ázsiában viszont nem várt sikert arattak. Tudtátok hogy az ázsiai piac, az ugyanannyi forgalmat generált a bevezetés 1-2 éve alatt, mint a francia piac 40 év alatt? Elég durva, nem?
- Mint tudjátok, a termékek 100%-ban természetes alapanyagokat tartalmaznak. Összesen kb. 800 különböző  termék között 2, azaz kettő kivétel van. Az egyik a szemhéjtus, a másik pedig egy szappan. De még ők is 99,999999%-ban természetes összetevőket tartalmaznak. Meg amúgy is... a kivétel erősíti a szabályt!

Ennyi lett volna az, amit feltétlenül meg szerettem volna említeni a márkáról. Remélem hasznosnak érzitek a beszámolót, ha bármilyen kérdésetek van, akkor tegyétek fel nyugodtan, én igyekszem rájuk válaszolni, vagy ha ez meghaladná az én tudáskörömet, akkor szívesen továbbadom az illetékeseknek, akik a megfelelő tájékoztatást fogják adni. 


Elérhetőségek
Kozmetikus szalon: Budapest, II. kerület, Júlia utca 15. (5-ös busszal könnyedén megközelíthető, Júlia utca nevű megállónál kell leszállni) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szia!
Jó, hogy itt vagy! Ha van kedved, szólj hozzá a bejegyzésekhez.
Egyéb esetekben kérlek ,ide írj: szepsegcsakneked [kukac]gmail(pont)com