2012. augusztus 15., szerda

Kezdő sminkkészlet-A véleményem

Sziasztok! 

Biztosan volt Nektek is olyan időszakotok, amikor még nagyon ingatag talajon állt a kapcsolatotok a sminkekkel. Nem ismertétek őket, vagy csak nem tudtátok esetleg mi mire való. Ilyenkor jól jött volna egy kis útmutatás, hogy mit-merre-hogyan. Ezt a bejegyzést a hasonló cipőben járó lányoknak/hölgyeknek szánnám!

Igyekszem a legalapabb felszerelést összehozni, ami így tényleg mindenkinek hasznos lehet, ne kelljen olyan kritériumoknak megfelelni, hogy most zöld szemű az illető, ehhez csak ez és ez a smink illik. Ilyenekbe nem szeretnék belemenni, mert az már nem annyira tartozik a témához.




1. Alapozó
Ezt embere válogatja, hogy ki milyet szeretne venni. Én azt mondom,egy jobb minőségű alapozóra mindenkinek szüksége van. Ezt különleges alkalmakkor használva nem lehet rossz a végeredmény. Ezután jöhet mellé egy BB krém, vagy egy gyengébb árkategóriás alapozó. A jobb alapozók árai olyan 2500-5000 HUF körül mozognak. De, ha szemfüles vagy, akkor 1-1 akciót kihasználva csökkentheted ezt a fajta kiadást, például a Glamour napok által kibocsátott 50%-os kuponnal. Én is így vettem meg, egy amúgy méregdrága alapozót egész olcsón. Minden esetre, nyárra felesleges az erős fedés, sokkal jobb, hogyha a napsütésben tud szellőzni a bőr!

2. Szempillaspirál 
Ez talán a leginkább alapdarab az egészből. Egy jó szempillaspirál kinyitja a tekintetet. Különböző árkategóriákban találhatóak. A Lovely sárga tubusos szempilla spirálját sokan dicsérik (500 HUF körül). Nem egy drága darab, ha elfogadsz egy kis iránymutatást, akkor az olcsóbb termékek után kutatva ehhez nyúlsz! A drágább darabok 3000 HUF körül kezdődnek!
-> Arra mindenképpen ügyelj, hogy a szempillaspirálodat cseréld 5-6 hónaponként! Bár, idővel Te is érezni fogod, hogy beszáradt és alig vesz fel festéket! Az élettartamot növelni tudod, hogyha nem egyszerűen ki-be húzogatod erőszakosan a kefét, hanem inkább visszacsavarod és úgy akarsz több festéket felvenni! Ellenkező esetben ugyanis levegőt pumpálsz a "tokba", ami a kiszáradást is segíti, illetve több baci kerül bele!

3. Fekete szemceruza
Satírozáshoz, vonalhúzáshoz tökéletes. Bár itt célszerű jobb minőségű darabot keresni, ami sokáig bírja, nem kenődik el. Olyan 1000-2500 HUF körüli árakra számíts. Ha még így is nagyon kenődik a szemceruzád, jó ha veszel egy szemhéjalapozót. 700-1200 HUF körül vesztegetnek egy ilyet. Vagy, ha sajnálod rá a pénzt, akkor megteszi az alapozódból is egy kevés!

4. Tus
Én a filces tusra esküszöm! De egyre nagyobb teret hódítanak a zselés tusok, így nem szeretnék senkit sem lebeszélni róluk. A legjobb, hogyha feketét veszel ebből is, így sokféleképpen variálhatod! 800 HUF-tól már magadénak tekinthetsz 1-2 jó darabot. Ettől van olcsóbb is (500-600 HUF-ért), illetve drágában is a drogériák polcain (3000 HUF körül). Rajtad múlik melyik fajtát választod, a hagyományosat, a filceset, vagy a zseléset. Az első időszakban érdemes próbálgatni, mi az ami jobban kézre állhat majd!

5. Szájfény
Annyira nem tartom alapdarabnak. Szerintem bőven elég, ha a szánk nem kelt ápolatlan hatást (cserepesedés) és puha. Alkalmakkor azonban jól jöhet, ráadásul 400-500 forintokért is lehet kapni már egész jó darabokat, így tényleg jó, ha van egy a táskádban.

6. Egy kisebb paletta
A paletta jó, hogyha igazodik a szemed színeihez. Biztosan tudod már, hogy mik azok, amik jól állnak neked.  A paletta nagyjából egymáshoz passzoló színeket is szokott tartalmazni, tehát később variálhatsz is velük, megbolondítva a sminked! Én a Miss Rose palettákat ajánlom. Tartósak, nem drágák. Annyi lehet velük a baj, hogy esetleg túlságosan porzanak, de ezt óvatossággal ki lehet védeni!

7. Kis kellékek
Alapozó szivacs, hegyező, ecsetek. Ha komolyabb sminket szeretnél készíteni később, akkor ezek majd elengedhetetlen darabok lesznek a számodra. Az első két termék árai nem kóstálnak vészes kiadásokat, 300-500 forint körül hozzájuk juthatsz. Az ecsetek ára elég sokszínű lehet, így célszerűbb először egy olcsóbb darabba beruháznod, és majd utána a drágább darabok felé fordulnod, hogyha úgy látod, szükséges a smink életedhez!

Persze, ha eddig egyáltalán nem foglalkozott valaki a sminkeléssel, akkor kezdetnek ez nagy kiadásnak tűnhet! De, azt azért nem érdemes elfelejteni, hogy ezeket a termékeket valószínűleg hónapokig fogod tudni használni, így nem egy állandó, minden hónapban jelentkező kiadásról van most szó! Van, amire érdemes rászánni a pénzt, pláne ha a bőrrel, vagy a szemünkkel közvetlenül érintkezik az a valami!

Szerintetek mik a legalapvetőbb termékek egy kezdő sminkesnek? Ti is ezekkel kezdtétek? Mi az, ami szerintetek már nem ide sorolható? 

7 megjegyzés:

  1. Ez nagyon hasznos kis bejegyzés. :) "Kezdőként" én anno csak alapozó, spirált, szemceruza + szájfény kombóval kezdtem. A tushoz például csak később mertem hozzányúlni, mert nagyon ügyetlennek éreztem magam, pedig mára kiderült hogy annyira nem nagy kihívás, mint amilyennek gondoltam. :)

    Ha van kedved nézz be hozzánk: http://smileandsun.blogspot.hu/
    Szép napot! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Köszi! Én is csak később mertem a tussal kísérletezgetni, utólag nagyon is bánom, ezért ajánlom bátran inkább a kezdőknek is, hiszen egy kis idő, mire beletanul az ember! :)
      Mindenképp benézek Hozzátok!

      Törlés
  2. Én múlt héten például mac szájfényt láttam leárazva a rossmannban 700 forintra. Nem vettem meg,de már bánom. :(

    Sajnos még nem találtam olcsó, de használható sminkecseteket. Most a makeup plaza ecseteivel szemezgetek, de nem tudom pontosan, hogy mire lenne szükségem.
    http://www.makeuplaza.com/hu/product_search/6/ecset

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mac a rossmannban? :S Ott még sosem láttam ezt a márkát. Nem a Douglasra gondoltál véletlenül?
      Az Essence ecsetjei nagyon jók, még a jobban sminkelős bloggerinák közül is van, aki rájuk esküszik. Egy próbát tehetnél velük, 400-500 HUF között vannak. :)

      Törlés
  3. Rossmannban volt, az Aréna plázában :) Kosarakban voltak, külön a többi termékektől. Loreal szemfestékek, MAC szájfények, Catrice körömlakkok, de voltak szemceruzák is, és ezüst szemhéjtusok. Egyik se haladta meg az ezrest- ha jól emlékszem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Durva, hogy még sosem láttam a MAC-et. A többihez volt azért szerencsém, de ennyiért nem biztos hogy jó lett volna ha megveszi az ember. Néha azért vannak érdekes dolgok, nyulka-piszka a dolgokba.:S Most az essence leárazásokra vadászok, de még nem jött össze eddig.

      Törlés
  4. Kedves Andus! Én az Essence-re esküszöm!
    Szerintem ezzel senki sem foghat mellé ;)

    VálaszTörlés

Szia!
Jó, hogy itt vagy! Ha van kedved, szólj hozzá a bejegyzésekhez.
Egyéb esetekben kérlek ,ide írj: szepsegcsakneked [kukac]gmail(pont)com